Week 5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Maaike Verstralen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Maaike Verstralen - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Maart 2016 | Namibië, Swakopmund

Jaaa het is weer tijd voor een nieuwe blog!!!
En veel exiting dingen!!

Vorige keer had ik een klein geheimpje, maar nu ik zeker weet dat het door gaat kan ik het jullie vertellen! We gaan volgende week naar Kaapstad!!
Omg ik heb er zoooo veel zin in!

Het is altijd al een klein droompje van me geweest om naar Kaapstad te gaan. Mijn lieve mamsie is daar geboren en mijn opa en oma hebben daar gewoond, dus ik ben na al die verhalen wel super benieuwd hoe het er daar uit ziet. Iedereen die naar Kaapstad is geweest, is er mega enthousiast over. Het is veel groener dan hier, de sfeer is relaxed, de mensen zijn leuk, onze High School teachers zijn er gek op.

Als je er bent geweest en denkt: hier moeten ze echt naar toe, laat dan een to-do-list achter in een berichtje onderaan :)

Een paar docenten gaan er met de auto heen en hadden nog 2 plekken over, dus hebben ze ons gevraagd. Op vrijdag 19 maart vertrekken we met de auto naar Windhoek. Daar blijven we dan slapen en ’s nachts gaan we rijden naar Kaapstad, een rit van ongeveer 17 (!) uur. De ene zegt dat het een saaie weg is, de andere zegt dat het een mooie weg is, we zien het wel.

Dan zaterdag avond komen we aan in Kaapstad, en hebben Danee en ik een hotel in Long Street, 'Daddy Long Legs', zoek maar op echt een leuk hotel! Deze is midden in het centrum, dus ideaal! De docenten gaan dan hun familie bezoeken dus kunnen wij doen wat we willen.
Danee vliegt donderdag terug omdat haar ouders naar Swakopmund komen, dus blijf ik nog in m’n eentje tot en met zondag. Spannend!

Dus ik kan echt niet wachten en zal weer een belachelijk aantal foto’s maken!


Verder..
Hadden Danee en ik deze week onze eerste theorie lessen. Danee had als thema’s klassiek ballet en urban voor de lessen en ik de geschiedenis vanaf de prehistorie tot en met de moderne dans.

Woensdag was ik aan de beurt en ik was zoals altijd strontzenuwachtig. We hadden beide nog nooit een theorieles gegeven dus dat was echt spannend. En dan ook nog in het Engels! Mijn les duurde 45 minuten maar ik had genoeg informatie voor een halve dag getypt.
Als ik zenuwachtig ben, ga ik mezelf helemaal lopen opfokken en dat is best irritant. Dus toen ik met mijn les begon, ging ik praten in ‘thalysintercitysnelheid’. Gelukkig hadden de leerlingen dat al snel door en riepen ze; ‘Miss! Not so fast! I can’t write it down.’ En vanaf daar ging het eigenlijk wel oké!

Gisteren heb ik mijn les over Moderne dans gegeven en dat ging ook best goed! Dus ben best een beetje trots op mezelf!

Maandag ga ik het nog hebben over Urban, maar dat is wel mijn ding dus dat komt wel goed.

Gisterenavond hebben Danee en ik onze week gevierd met Sushi bij het restaurant The Fish Deli. Super verse sushi, echt heel lekker en gezellig.


Volgende week donderdag is de Stay Awake, dit is een nacht vol met leuke dingen voor de leerlingen: mijn Grade 9 moet optreden met de dans die ik hun geleerd heb in de danslessen, Grade 10 van Danee moet ook optreden. Allebei de dansen worden echt super gaaf!

Voor de rest zijn er spelletjes en doen ze klusjes om de school op te knappen, zoals de tafels schuren, de muren verven, leuke tekeningen voor op de muur en dat soort dingen.

Ook is er een ‘teacher dance’. Haha. Alle docenten, inclusief wij, doen een docenten dans. Het is een soort Aladdin verhaal met een markt in het begin, een Bollywood dans en een Hiphop dans waarbij ik en Danee een soort van eigen dans in krijgen. Dus dat wordt echt lachen voor de leerlingen (stel je het stereotype voor van een leraar en dan een leraar die danst, ja precies wat je nu denkt).

Voor de leerlingen duurt dit tot 7 uur in de ochtend maar wij mogen eerder weg als we willen hahaha.


Vorige week zijn we nog naar een aquarium geweest, de foto’s hiervan heb ik onderaan gezet. Het was een beetje zoals Sea World in Scheveningen maar dan veel kleiner. Dit weekend staat nog niks op de planning, alleen een repetitie met Carmen voor de eindvoorstelling.


Dat was het weer voor deze week, volgende week weer een nieuwe blog!

Doei! Xxxxxxx



P.s:LEANA OH MIJN GOD SUPER BEDANKT VOOR DE FOTO'S IK BEN HELEMAAL VERGETEN JE TE BEDANKEN! Echt super lief van je!!!

  • 13 Maart 2016 - 14:37

    Leana:

    Hahaha geen dank lieverd!! Geniet ontzettend daar!! Dan geniet ik ook stiekem mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Namibia

3 maanden lang zullen Danee en ik afstuderen in Swakopmund, Namibië. Hier lees je alles wat we meemaken!

Recente Reisverslagen:

13 April 2016

Week 10

27 Maart 2016

Week 7

12 Maart 2016

Week 5

05 Maart 2016

Week 4

29 Februari 2016

Week 3
Maaike

Alles over mijn reis naar Namibië!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 2727

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 05 Mei 2016

Namibia

Landen bezocht: